Helgen

Helgen har varit lugn, i fredags var vi på ikano för att köpa trosor till Meija. Det är så svårt att hitta trosor som passar, jag har bara hittar i storlek 92 och de är lite för stora på henne då, vi har några trosor i 86/92 men de är svåra att hitta! Varför finns inte trosor i mindre storlek?

I lördags fick jag sovmorgon och gick upp till ett dukat frukostbord, underbart! Efter frukost körde vi skräp och letade hundar. Nikki och Svante var ute med oss och vi skulle leta efter bollen, jag triggade igång Svante och frågade "var är bollen? Ta bollen, ja ta'n" och precis när jag säger "Ja, ta'n" känner jag att oups, inte bra. Nikki är ute och det där är kommandot Hampus använder när han släpper hundarna för jakt. Jag hinner inte få stopp på Nikki och Svante (?) följer tätt efter. Det slutade med en timmes harjakt. Learning by doing gäller även misstag ;)

Vi avslutade dagen med en liten promenad, Meija fick åka pulka efter Troja :)

I söndags åkte vi ut en sväng till Annica och Mathildas omtalade torp, ett litet torp med så lågt i tak att till och med jag kunde känna mig lång, det luktade gammal stuga, det luktade Småland, morfars sommarställe i Småland. Många fina minnen finns från barndomen i Småland, kanske kommer Meija att tänka på farmors torp när hon känner lukten av gammal stuga när hon blir äldre, och säkert kommer hon att få massa fina minnen därifrån. Torpet kommer att bli jättefint när dessa entusiastiska kvinnor är klara :)

Vi åkte sen vidare till Plantagen i Motala och införskaffade lite blommor till hushållet.

På kvällen kom M o P förbi, de hade inte träffat Meija på en vecka och längtan blev för stor :) Vi spelade spel med Meija och de hade med sig presenter till henne :) Pappan i huset var hemma hela helgen vilket vi tyckte var jättemysigt förstås :)!

Eftersom vi fortfarande är snuviga och hostiga får vi vänta ännu en vecka på att få träffa lilla Nova, men vi har massa bilder och filmer som vi tittar på tillsammans :)

https://cdn1.cdnme.se/2379979/7-3/pic_512bcb21ddf2b305863508b3.jpg" class="image">

https://cdn2.cdnme.se/2379979/7-3/pic_512bcd5ae087c36f0d5eb89d.jpg" class="image">


Kommentarer
Postat av: Moster

Det är så kul att läsa om er! Hoppas, hoppas att ni är friska till helgen.. Saknar er massor!

2013-02-26 @ 22:00:08
URL: http://mariandersson88.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0