The morning from Hell!

 
Klockan 05.00 börjar Svante springa upp och ner i sängen, fram och tillbaka till dörren, jag försöker in i det sista få honom att somna om men hela Svante säger att han är kissnödig. För mig är det som att gå 2 mil istället för 15 steg till ytterdörren, när jag släppt ut Svante ser jag Troja som ligger på hallmattan, varningsklockan ringer direkt. Hon sover alltid hos oss i sängen. Hon kan knappt resa på sig och när hon kommit upp står hon likt en gunghäst och har ont. Jag tempar henne, hon har 39 i feber. Jag får till slut upp min sambo, Troja har då mjuknat lite och kan gå ett par steg framåt. Valla öppnar inte förrens 9, så vi bestämmer oss för att avvakta tills dess och klockan är runt kvart över 6 när vi somnar om.
 
Klockan halv 7 har Nikki vaknat till liv och börjar leka med Svante, behöver jag säga att jag var måttligt irriterad? Jag försöker låta så arg jag kan så tyst som möjligt för att inte väcka Meija vilket visade sig vara lönlöst. Två sekunder senare skriker Meija efter "lääääälle, mamma läälle" jo, men visst hjärtat ska du få välling.. Nikki släpps ut i hundgården och Meija får sin välling. Äntligen sovdags! 10 minuter senare börjar Hampus alarm på telefonen ringa på högsta volym och jag blir tokig!! Stäng av mobiljä**** eller gå upp!! Han snoozar 4 gånger till... Sista gången mobilen ringer vaknar Meija. Hampus åker iväg på jakt och för min del är det bara att stiga upp, oh happy day..!
 
Troja mådde mycket när vi vaknade och febern var borta. Vi avvaktar med veterinärbesök när det ändå går åt rätt håll. Hon fick i sig mat och rörde sig mycket bättre än inatt. 
 
Jag har äntligen tagit tag i första framkallningen av foton på Meija. 2500 bilder blev det. 
 
Nu ska Meija, jag och hundarn åka till Tallboda. Meija och jag ska bada och ha lördagsmys medan resten av folket går på matchen. 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Moster Maria

Haha, gullunge! Skönt att Troj blev bättre

2012-09-29 @ 19:59:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0