Myssöndag

Meija och jag hade en mysig kväll i Tallboda igår, vi badade, tittade på Pettson och Findus, åt stjärnchips och naturgodis. Min lilla skrutta ♥
 
Hampus, Freddan och pappa tog en liten utgång. Jag, mamma och Meija hämtade upp Hampus inne i stan och skjutsade Freddan vidare till Streetpack, Hampus fick order av mig att följa med hem. När vi lämnat av Freddan stannade vi för att ringa 112 då det låg en man i diket. Hampus gick ut till killen (jag vågade inte) och killen kunde stå upp någorlunda på benen och polis behövdes inte. Otäckt att dricka sig så full att man ligger däckad i ett dike och framförallt konstigt att inte fler ingriper. Man kunde omöjligt veta om han var däckad eller medvetslös...
 
Meija vaknade vid 8 imorse och vi myste tillsammans framför TV:n en stund innan pappan i huset vaknade och dukade fram frukost åt oss. 
Efter frukosten sov hela familjen en stund, jätteskönt! Efter det begav sig Hampus och Meija på promenad med hundarna och jag fixade lunch. 
 
Efter lunch klippte Meija och Hampus gräset, det var förstås väldigt spännande att "få åka traktor". Jag stannade inomhus för att frosta av frysen och städa ur kylskåp och skafferi. 
 
 
 
Meija är glad över att kunna gunga på sin gunghäst igen, hon smackar för fullt och "ptrooaar" när hästen ska stanna. Hoppas det blir en liten ridtjej av henne <3 Nu är det inte mycket kvar. Nu ska bara tränset hittas någonstans i Tallboda, likaså sadeln. Och så var det förstås den där manen... Måste få tag på mer hästhår..
 
 
I fredags kom Eve på besök, tanken var att vi skulle setts hos Annica men pga av sjuka dagbarn kom Eve och besökte oss istället vilket förstås var väldigt trevligt!! :)
 
Nu är det dags att se på film med Darling :)
 

Kommentarer
Postat av: Farmor Anka

Så fin hästen blev trots allt. Men hur ser era hundar ut undrar jag????vita trampdynor allihopa.

2012-10-01 @ 19:57:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0