Stockholm över en dag

Hampus jobb hade anordnat en resa till Stockholm där respektive fick följa med så igår på morgonen kom farmor och Lina förbi för att hämta upp Meija och vi blev sen upphämtade av en buss som tog oss vidare mot Stockholm.
I bussen körde vi speeddejting, alla respektive satt längs ut med fönstren och de anställda på Hampus jobb fick efter 2 minuters speeddejting flytta ett stol framåt. Väldigt rolig grej och dessutom bra sätt att lära känna en person på, man hinner skaffa mycket intryck av en person på 2 minuter.
Väl framme i Stockholm var jag så jäkla kissnödig att jag knappt kunde prata med någon utan var fullt koncentrerad på att hålla mig. Att hitta en toalett är inte det lättaste men vi hittade till slut en på NK, som tur var hade Lina en tia att låna mig sen var det bara att ställa sig i kön. Nästa gång jag åker buss tänker jag definitivt använda mig av toan på bussen, att hålla sig är inget alternativ!
Vi gick och strosade i Stockholm och runt 3 kom Maria in för att träffa oss en stund, väldigt mysigt att träffa syster även om det bara blev ett par timmar :) Vi fikade och grabbarna drack lite öl.
På kvällen samlades vi allihopa vid Hamburger Börs för att äta mat och se på Roligt Elakt Aktuellt, REA. Maten var sådär, inte jättegod men inte otäck. Dock var det faktiskt ganska lite mat och inte ens jag blev fullt mätt på trerättersmiddagen. Själva showen däremot var superbra och jättekul!
Bussen var hemma vid halv 3, jag hade nästan 39 graders feber och var genomförkyld vilket var lite trist. Annar var dagen och kvällen supertrevlig och rolig!
Hoppas min förkylning och feber ger med sig till imorgon, vill inte vara hemma från jobb!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0