Kräksjuka

Igår ringde Hampus till mig på jobbet och berättade att Meija hade kräkts. Hon var jättegnällig under natten men eftersom hon varit så en längre tid nu pga av tänder så reflekterade jag inte så mycket över det. Men när hon skulle sova middag hade hon vaknat en kort stund senare och hade kräkts ner hela sängen. Vi var redan underbemannade på jobbet så som tur var kunde farfar och farmor Katarina ställa upp tills mormor slutade jobbet och tog över, tack snälla ni för hjälpen!
Meija har inte kräkts något mer men är inte bra i magen än, dock är hon mycket piggare idag! Jag är hemma och vabbar då Hampus har utbildning dessa dagar. Så typiskt att Meija skulle bli sjuk denna vecka när vi är så få på jobbet samtidigt som Hampus har kurs. Förhoppningsvis är skruttan frisk snart så hon kan komma tillbaka på dagis och jag tillbaka på jobbet :)
Meija har förresten utökat sitt ordförråd!! Igår lärde hon sig Farfar :)
Nu kan hon säga:
Farfar
Hej hej
Tack
Mamma
Pappa
Lampa
Vad grisen säger
Vad hästen säger
Vad hunden säger
Vad kossan säger
Vad katten säger
Vad björnen säger :)
Har säkert glömt något hon kan :)
Nehe, nu är det dags för matintag!

Kommentarer
Postat av: Mormor/mamma

Vatten har du glömt

2012-03-27 @ 13:30:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0