Öregrund

Fredag
Vägen hit gick jättebra! Meija sov större delen av vägen och vi stannade till hos M och N i Stokholm för en fika och så jag kunde amma Meija. Vi var framme vid 22.00 i Öregrund och då bjöds det på skinkgratäng. Vi var rätt trötta efter resan så det blev i säng skapligt.

Idag blev vi väckta vid 9 så Tess kunde hälsa lite på Meija innan hon började jobbet :) Hampus åkte till KG som var hemma och vabbade och vi andra tog en promenad för att gå i Öregrunds affärer, det gick rätt fort att gå igenom men lite inhandlades ändå, jag och mamma köpte martiniglas till syster för att hon är så omtänksam och rar av sig. Senare kom Cissi, My och Ida, det var så länge sen jag träffade dem och tjejerna hade blivit så stora!

Stackars Cissi hade brytit svanskotan och såg ut att ha riktigt ont! Jag fick lite flashback när jag såg när Cissi gick, hon gick ungefär som jag gjorde cirka 3 veckor efter förlossningen. Jag tänker rätt ofta på vad skönt det är att kunna gå utan smärtor igen. Ni som inte fått barn behöver absolut inte skrämmas av det för det är helt klart värt det ändå! Dessutom gick jag emot mina stygn hela tiden och därav fick jag ont.

Bea och tjejerna kom förbi på eftermiddagen och sa hej, tråkig nog låg lilla Ille i feber där hemma så det blev en kortvisit innan de åkte hem till sjukstugan. Maria, Nicklas och Ozzy kom senare på kvällen och det bjöds på god mat som alltid! Hampus och KG åkte för att testa jaktlyckan men kom hem utan fångst. Meija hade ingen bra kväll alls utan skrek nästintill oavbrutet hela kvällen och ingenting var till belåtenhet förrens jag gick upp på övervåningen där hon slocknade nästintill direkt. Sen sov hon till halv 3 på natten och då passade mamma, jag och Hampus på att gå upp och lägga oss, de andra hade gått och lagt sig för ganska länge sen förutom Nettan som satt uppe med oss till halv 2. Vi fick sova ut till 11 ungefär, skönt! Tess kom förbi för att gosa med Meija och jag passade på att bada Laban som stank mer hund än han borde ;)

 






Lördag

KG fyllde 35 dagen i ära så vi var bjudna på supergott födelsedagsfika. Tilde hade också blivit sjuk hos fam. Ramstedt och jag velade länge om jag skulle följa med bort med Meija, efter lite rådfrågning följde vi med bort, hon hade träffat Tilde dagen innan så blir hon sjuk skulle hon förmodligen blivit det iallafall. Det var kul att se Sara där med sin fina mage :)

Framåt kvällen gick vi hem till fam. Wass för att äta god mat och spela spel. När vi kom hem var det äntligen dags för att byta bajsblöja! Det var nu en vecka sen och efter att den kom fick vi tillbaka vår nöjda Meija igen :) Tess med fam. kom lagom till maten så Hampus langade över Meija till Tess och där myste hon tills de gick hem senare på natten :) Mamma, Nettan, Maria, Nicklas, Hampus och jag spelade "Med andra ord" i 2 omgångar, det går ut på att man ska förklara ett ord som den andra sen ska lista ut vad det är. Det kan röra till sig i cellerna där uppe ibland i stressande spel t.ex. när mamma säger "Det här är ett skaldjur.." och gissningen från N blev "Nyckelpiga!" ;) Det är synd att säga att min andra hälft är duktig på dessa spel, det blir mest massa "eh... öh... Va fan..." och sen har halva tiden gått innan han ens fått fram första ordet, om det berodde på vinet eller inte låter jag vara osagt... ;) På något konstigt sätt lyckades han och mamma ta segern i en av omgångarna iallafall. Det blev en trevlig kväll med många skratt och vid halv 2 gav vi upp och gick för att knoppa, ja efter att ha torkat lite golv vill säga...............



Söndag

Idag var det härligt väder ute med strålande sol så Tess, jag, Maria, Mamma, Linnéa och Meija tog en långpromenad med Ozzy och Laban. Sen packade vi ihop och åkte vidare till Fam. Ramstedt där även lilla Nike hade blivit sjuk, där åt vi en god älggryta och Bea hann mysa en snabbis med en mycket nöjdare Meija den lilla stund hon var vaken innan vi åkte hem. Meija fick massa kläder av Bea och en bok full av bra tips som man kan ha nytta av när man har barn. Jag lämnade över en del bebiskläder som Meija vuxit ur som B kan ha med sig till barnhemmet i Ghana när hon åker dit i Maj. Om det är någon som har barnkläder eller barnskor som de kan tänka sig att skänka till barnen så hör av er så lämnar jag mer än gärna över det till B.


Två björnar redo för långpromenad!










Min fina kusin Bea


Det är med lite vemod i kroppen som jag lämnar Öregrund, det är mysigt att umgås med alla släktingar och en helg känns alldeles för kort. Förhoppningsvis får jag träffa kusinerna snart igen hos syster i Stockholm!


Världens finaste Ozzy


Kommentarer
Postat av: Mamma

Sitter och småskrattar lite för mig själv när jag läser och tittar på bilderna. Många fina bilder. Helgen var urmysig. Kram

2011-01-25 @ 20:13:19
Postat av: Sara

Hej.

Jätteroligt att träffa er oxå och va skoj att du fixat en blogg!

Massa kramar till er!

2011-01-25 @ 20:14:10
URL: http://gravidagregor.bloggplatsen.se
Postat av: farmor Anka

Det ser ut som ni haft en riktigt trevlig helg. Mysig bild på "björnarna"

2011-01-26 @ 16:17:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0