Löftet som bröts och blev löfte igen...

Min kära sambo skickade sms en dag och frågade om vi skulle gå på hockey, jag har tidigare gått på hockey med Hampus och lovade då mig själv att ALDRIG göra om det. Så sms:et förblev obesvarat och en stund senare ringer han och säger att han köpt biljetter till mig, Freddan och han själv. Jag följer med om han LOVAR att inte gapa och skrika, nejdå, han lovade att han skulle inte gapa och skrika. Jag pumpade ut och vi lämnade skruttan till farmor Annica. Grabbarna satt där bak och drack öl och jag fick köra bilen. Matchen kör igång och ska jag vara ärlig är jag mer facinerad över hur allt fungerar, t.ex. var alla filmkameror finns och varför de inte tar upp klubborna som ligger på isen istället för att åka och hämta en ny? Helt plötsligt börjar en karl bredvid mig skrika som en galning, inga trevliga visor och folket runtomkring mig vänder sig om och tittar. Den ena är mer idiot än den andra och domaren ska vi inte prata om! Behöver jag säga att karln bredvid mig är min sambo? Efter nästa paus bytte vi plats så Freddan satt emellan oss, kunde ju vara trevligt att ha kvar lite av den hörseln man har och framförallt så kanske folket trodde att gaphalsen inte hängde ihop med mig.

När det bara var några minuter kvar så ledde LHC och jag satt och räknade ner minuterna innan vi äntligen skulle åka hem till skruttan, jag var inte orolig alls att hon hade det bra hemma hos farmor men det kändes ändå lite konstigt att vara ifrån henne. Och vad händer??? Jo, AIK gör mål och det står lika! Skit också, nu blir det förlängning... MEN, LHC gör mål och tom jag klappar händerna och känner mig minsta lika glad som mer än halva hallen! Löftet om att aldrig mer gå på hockey med Hampus blev återigen ett löfte som jag inte tänker bryta någon mer gång!


Kommentarer
Postat av: moster Nettan

Näääjjjjj, det är INTE snällt att lägga ut sådana här bilder!!!!!!Skärpning!!!!!!! JAG LÄNGTAR JU IHJÄL MIG!!!!Vilken, vilken sötnos. Crippe brukar inte skräda med orden men han sa; Gu´ vilken söt o pigg unge. Börja nu o planera när ni ska komma så man har något att se fram emot. Kramar till hela familjen från moster Nettan

2011-01-16 @ 10:16:41
Postat av: Bea

Åh, vad kul att du skriver igen och lägger ut bilder! Vet du, jag har precis samma känsla vad gäller hockeymatcher. Hockey är ju egentligen rätt kul men att sitta där och uppleva alla idioter som i vanliga fall är rätt hyggliga män (som våra egna) men som på hockey matcher byter personlighet och tycker att där kan man bete sig som svin och säga/vråla preciiiiis vad som helst. Jag tänker på alla barn som är där och fått höra hemma att man inte ska svära och vara taskiga mot varandra. Men det gäller inte på hockeymatcher eller? HUvva.....och sen att man klappar händer när spelarna börjar slåss eller når någon tacklar en annan riktigt hårt "det kan du ha din jävel". Svin, säger jag.



MÅnga kramar till dig och jag längtar efter er

2011-01-16 @ 10:35:25
URL: http://familjenramstedt.blogg.se/
Postat av: Tess

Vilken sötnos! Den sötaste bebisen jag nånsin sett ( efter mina egna förstås )

Kram

2011-01-16 @ 15:09:41
Postat av: Johanna

Haha låter härligt! =)

2011-01-16 @ 15:47:09
URL: http://johannawingerstad.blogg.se/
Postat av: farmor Anka

Finast finast <3<3

2011-01-16 @ 17:43:25
Postat av: Dess

Vi ses nästa helg Nettan, ska bli kul att träffa er!



Bean jag håller med dig! Det är ungefär som hur folket blir på kryssningar. Vad tror du om att filma eller spela in så de får se hur de faktiskt beter sig?? Längtar efter er också!!KRAMAR



Tack Tess :) Ska bli kul att visa upp henne live för dig! Kram :)

2011-01-16 @ 18:03:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0