Sjuk tjej

Idag slutade jag lite tidigare från jobbet så jag inte skulle behöva stressa för att hinna till dagis i tid för att hämta skrutt. Tji fick jag, det var totalstopp på 34:an efter en olycka mellan 2 bilar i fornåsakorset. Jag hann precis fram till dagis i tid och där satt en feberrosig tjej i dagisfrökens knä. Hon hade varit hängig hela dagen och ville mest sitta i fröknarnas knä. (Jag vet att man nuförtiden ska kalla dessa för förskolelärare men för mig heter det dagisfröken :) )

Meija och jag har myst framför Nicke Nyfiken och djursjukhuset, hon ville inte ha någon mat ikväll utan fick bara i sig vällingen ikväll, bättre än inget:)

Nu ska jag fortsätta titta på Bonde och dricka upp min varma chailatte...

Myshelg

Min och Meijas helg började redan i torsdags, vi var ute och plockade svamp och gick promenad i flera timmar i det fina höstvädret. Höjdpunkten på promenaden var när vi gick förbi hästarna i hagen, Meija verkligen tokälskar hästar! Nästa helg ska vi till Amelie som har massa hästar hos sig och Meija har blivit lovad att få rida en sväng, vi längtar massor!

När vi vaknat i fredags åkte vi till Farmor Annica, Meija lekte med de andra barnen och åkte pulka med farmor <3
Hampus tackade nej till att jaga på kvällen och valde att ha fredagsmys med familjen, minst sagt uppskattat!

Fredagens höjdpunkt: Jag ber Meija hämta lite papper åt mig, hon tycker det är jättekul att få hjälpa till så hon springer iväg för att slutföra sitt uppdrag... Det tar ganska lång tid och när jag går för att möta henne kommer hon precis ut från toaletten, undra på att det dröjt! Hon hade tömt en hel toarulle.. Haha, tokiga lilla skruttunge! Lite papper i en mammas värld var visst ganska mycket papper i en snart 2-årings.

Igår kom m o p förbi efter att ha lämnat Fanny på Valla igen, skruttan har dubbelsidig lunginflammation och har varit sjuk i nästan 2 veckor och har nu varit på flertalet besök på Valla, hon har inte svarat på antibiotikan tidigare, nu har de bytt antibiotika och tillsatt kortison. Sista chansen för henne att krya på sig annars finns inte något mer att göra och jag hoppas av hela mitt hjärta att hon fixar det,

något annat vill jag absolut inte tänka på just nu...
Pappa behövde lite Meijamys för att muntras upp, vi tog en promenad och sen åkte vi Brunneby Musteri för att äta mat och shoppa i butiken. På kvällen kom Hampus förbi efter en jaktdag (en halvdag var utlovad men det blev visst inte så) vi åt pizza och sen åkte Hampus hem, jag och Meija sov kvar hos m o p.

Meija sov dåligt inatt, hon vaknade kvart över 5 och fick syn på min telefon och ville då sitta och leka med den, no way 5.15 sover man. Sura miner men till slut somnade hon om :) Efter frukost åkte vi till stugan för att städa undan litegrann.

När vi kom tillbaka till Tallboda åt vi god mat och efter det tog Meija och mormor ett bad tillsammans :) Hampus kom sen och hämtade upp oss för att åka hem. En väldigt mysig helg helt enkelt trots att pappan varit borta för det mesta...

Date med brudarna :)

Förra helgen var Maria nere, vi var på Ladies Night tillsammans med mamma. Mysigt att hitta på något tillsammans :)

På söndagen träffade vi Sara, Nelly och Olivia. Vi åkte till trädgårdsföreningens lekpark, jättefin lekpark och väldigt bra anpassad till olika åldrar.

Spanien 4

En dag i lekparken med morfar, Bea och sysslingarna medans jag, Hampus, Nettan och Maria gick på marknad med Christian som chaufför :)

Fina Bea :)
Morfar och Meija :)
"bebis-i-mage-gos" :)
På väg till Nettan och Christian
Vid Gamla staden
Fina sysslingar <3
Vid resans sista restaurangbesök
Sista kvällen med gänget <3

Betydelsefulla karlar i mitt liv i en och samma bild ;)
Fina sysslingar <3
Skål :)

Det bjöds på goda oliver :)
Mormormys <3
Familjen
Gamla stan..
En vilopaus efter ett antal trappsteg...
Keep walking..
Snart hemresa..
På flygplatsen i väntan på planet..
Flygplatsen

Tack alla ni inblandade för den här resan, det har varit riktigt mysigt att få uppleva den tillsammans med er!

Jättetack till N och C, ni är guld värda! <3

Spanien 3

Pappa i poolen :)
Den här kvällen var "ungdomarnas" kväll och den tillbringades utan barn i den underbart vackra Gamla staden. Vi åt supergod mat och hade det väldigt trevligt :)

Nice Photo ;)
Gamla Staden
Nicke och jag :)
Fina butiker och mysiga restauranger i smala gränder.

Dagen efter var det de äldres tur för en middag utan barn, vi passade då på att gå till restaurangen med lekparken precis intill, perfekt för barnen!
Klubba med lite färgämnen
Bea och pappa var riktigt hurtiga och duktiga och gick 8 km varje dag, här fick de sällskap av mamma, Stoffe och mig.

Fyren som ligger på vänstra sidan högst upp på berget var vårat mål :)
Framme vid fyren. Passa på att spana in mammas promenadskor, bra val ;)
Bara syster som saknas...
Del av fyren
Utsikten :)
På väg till stranden
På våran lilla gård vid lägenheten.
En fågel som gick utanför vår lägenhet

Cool ödla
Christian, jag, Hampus, Stoffe och Bea tog en tur upp till bergen för att titta på utsikten och för att titta i butikerna som finns där.
Darling :)

Finisar :)

To be continued.....

Spanien 2

Häromdagen blev Meija en frisk och glad tjej igen! Igår var vi i Benidorm hela dagen och shoppade loss i alla butiker som fanns där. Alla barnen skötte sig hur bra som helst trots flera timmars shopping. När vi skulle lägga oss hade Meija massa energi att göra av med efter att hon suttit i vagnen i stort sett hela dagen så hon fick vara uppe en stund extra för att springa av sig litegrann :) Höjdpunkten för Meija under gårdagen var helt klart att åka "tut-tut" dvs. bussen :)

Idag har Meija umgåtts med Bea, Morfar, Ille och Nike, de har lekt i en lekpark och haft mysigt medans jag, Hampus, Nettan, Mamma och Maria har gått på marknaden och gjort av med ännu mer pengar. Det har varit molnigt och lite regn dessa två dagar, igårkväll visade himlen upp en massa blixtar som lyste upp hela himlen, mäktigt!

Meija kräktes innan hon somnade för en timme sen, jag hoppas det bara beror på något tillfälligt så att hon inte blir sjuk igen, lilla skruttan. Nu är hela sällskapet samlade hos Nettan och Crippe för att äta en massa gott småplock, bland annat musslor, ska bli såå gott!

Spanien

När vi landade i Spanien kom Christian och hämtade upp oss vid flygplatsen. Meija sov cirka 2 timmar på planet. Hon var helt lyrisk vid landningen och tyckte det var superhäftigt att flyga! I bilen på väg till vår lägenhet lärde sig Meija äntligen att säga "Mommo" vilket sen gick som på repeat resten av vägen, ingen är lyckligare än mormodern själv :)

Vi har spenderat största delen av dagarna på stranden i 30 graders värme, det är superhärligt! Meija tycker inte badandet är så jättekul utan mest läskigt, men det går bättre och bättre och till slut tror jag det släpper.

Igår var Hampus och jag hemma med skruttan då hon hade feber, idag är hon bättre men är fortfarande gnällig och inte alls lika glad som hon brukar.

Hampus snygga haklapp han fick på en restaurang när han åt kött på het sten.
Underbart god paella som jag och Bea delade.
Jag och Meija på restaurang.
Morfar och Meija på stranden.

Blog is on the air!

Klockan 3 satt vi alla i bilen, Meija sov med kläderna på sig så henne lyfte vi in i bilen, tänkte hon skulle fortsatt sova vägen till Arlanda men hon var vaken och har varit vaken sen dess, pigg och glad.

Nu sitter vi på planet och har varit i luften i 30 minuter. Det gick jättebra att lyfta med Meija och hon tyckte det var väldigt spännande! Nu ligger skruttan och sover hos Hampus.

Jag har massa småpaket med mig till skrutt ifall hon blir uttråkad. Hon har redan öppnat 2, en liten bok och en My little ponny :)

Ska försöka få lite sömn jag med... :)

Dogsen ♥

Snart dags att lämna över hundarna till hundvakterna.Troja och Nikki ska till Österbymo där de kommer få jaga en del tillsammans med Tobbe, Svante kommer tillsammans med Fanny bo här hemma. Lucas, Hampus bror kommer bo här och ta hand om hundarna. Tror och hoppas hundarna kommer få det jättebra hos deras hundvakter :)