Myshelg

Min och Meijas helg började redan i torsdags, vi var ute och plockade svamp och gick promenad i flera timmar i det fina höstvädret. Höjdpunkten på promenaden var när vi gick förbi hästarna i hagen, Meija verkligen tokälskar hästar! Nästa helg ska vi till Amelie som har massa hästar hos sig och Meija har blivit lovad att få rida en sväng, vi längtar massor!
 
När vi vaknat i fredags åkte vi till Farmor Annica, Meija lekte med de andra barnen och åkte pulka med farmor <3
Hampus tackade nej till att jaga på kvällen och valde att ha fredagsmys med familjen, minst sagt uppskattat!
 
Fredagens höjdpunkt: Jag ber Meija hämta lite papper åt mig, hon tycker det är jättekul att få hjälpa till så hon springer iväg för att slutföra sitt uppdrag... Det tar ganska lång tid och när jag går för att möta henne kommer hon precis ut från toaletten, undra på att det dröjt! Hon hade tömt en hel toarulle.. Haha, tokiga lilla skruttunge! Lite papper i en mammas värld var visst ganska mycket papper i en snart 2-årings.
 
 
Igår kom m o p förbi efter att ha lämnat Fanny på Valla igen, skruttan har dubbelsidig lunginflammation och har varit sjuk i nästan 2 veckor och har nu varit på flertalet besök på Valla, hon har inte svarat på antibiotikan tidigare, nu har de bytt antibiotika och tillsatt kortison. Sista chansen för henne att krya på sig annars finns inte något mer att göra och jag hoppas av hela mitt hjärta att hon fixar det,
 
något annat vill jag absolut inte tänka på just nu...
Pappa behövde lite Meijamys för att muntras upp, vi tog en promenad och sen åkte vi Brunneby Musteri för att äta mat och shoppa i butiken. På kvällen kom Hampus förbi efter en jaktdag (en halvdag var utlovad men det blev visst inte så) vi åt pizza och sen åkte Hampus hem, jag och Meija sov kvar hos m o p.
 
Meija sov dåligt inatt, hon vaknade kvart över 5 och fick syn på min telefon och ville då sitta och leka med den, no way 5.15 sover man. Sura miner men till slut somnade hon om :) Efter frukost åkte vi till stugan för att städa undan litegrann.
 
 
När vi kom tillbaka till Tallboda åt vi god mat och efter det tog Meija och mormor ett bad tillsammans :) Hampus kom sen och hämtade upp oss för att åka hem. En väldigt mysig helg helt enkelt trots att pappan varit borta för det mesta...

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0