FYI

Kanske att jag trampar någon på tårna nu men faktum är att jag tar den risken.. 

Sen jag var liten, så länge jag kan minnas har kommentarer som "Gud vad smal du är" (och då inte som någon vidare komplimang) osv. följt mig. 

Bara för att jag har storlek XS i kläder tar sig många rätten att yttra sig om min kropp. Vänd på det, vad händer om jag talar om för en person med storlek XXL att denne är tjock? Där kan vi snacka tabu. Ändå är summan av kardemumman densamma, åsikter om hur någon ser ut för att denne inte uppfyller omgivningens ideal. 

Jag trivs med mig själv, även om ett par kilon till inte skulle skada, så trivs jag. Och vad ska jag göra, äta en portion till när jag redan är proppmätt? Dessutom lever jag knappast på sallad ;) 

Och kanske att det sticker i ögonen på en överviktig att jag som smal inte uppskattar omgivningens kommentarer om min vikt men att få oombedd negativ respons på hur man ser ut är väl aldrig kul? 

Huvudsaken är att man mår bra, trivs med sig själv och inte kastar bort halva livet med att ha ångest över att man bör se ut på ett sätt som man inte gör.  Jag mår toppen och trivs. 


Kommentarer
Postat av: Tess

Oj hoppas du inte tog illa vid dig av min kommentar. Absolut inte meningen. Du är jättefin. Kram

Svar: Nej, absolut inte Tess. Jag förstod att det var med glimten i ögat :) Dessutom var det ju jag som kommenterade fotot själv ;) Syftar inte på någon specifik händelse. Tack <3 Kram
None None

2014-03-09 @ 22:21:15
Postat av: Bea

Word. Tänk om man bara fick vara nöjd utan att alla ska ha en åsikt....

2014-03-10 @ 06:52:47
URL: http://familjenramstedt.blogg.se
Postat av: Bea

Vad är FUI förresten?

Svar: Hade visst skrivit fel, FYI skulle det vara förstås :)
None None

2014-03-10 @ 06:53:33
Postat av: Bea

Vet fortfarande inte vad det betyder #ärjagdumihuvet

Svar: Sorry! For Your Information :)
None None

2014-03-10 @ 20:17:38
Postat av: Annie

Bra skrivet Dess! 💗

Svar: Tack :)
None None

2014-03-11 @ 07:07:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0