Mysig dag :)

Nyårsafton firades hemma hos Micke och Anna i Bjärka Säby. En trevlig kväll och Meija var på jättebra humör hela kvällen. Anna och Meija fann varandra och lekte en hel del på kvällen :) Vid 12-slaget stod Meija och jag inne och tittade på fyrverkerierna. Grabbarna sköt salut med bössorna utanför. Klockan var 1 när vi åkte hem och Meija var fortfarande vaken och ville inte sova. Vi hann knappt starta bilen så sov skrutt :). Tack Micke, Anna och alla andra inblandade för en trevlig kväll!

 

Inatt vaknade vi vid 2 av att Nikki stod och skällde. Vid 4 hade jag fortfarande inte somnat och då började Troja skälla och ville ut och kissa.  Meija vaknade lagom när jag släppt ut Troja och både jag och Meija vart rätt pigga, vi hade jättemysigt. Satt i sängen och åt skorpor och skrattade åt absolut ingenting. Hampus var inte lika road av oss, men mysigt tycker jag  :).

 

Idag har Hampus varit hemma och vi bestämde att vi skulle åka till skogen och grilla lite korv. Vi mötte upp Mats och Katarina som följde med oss till skogen tillsammans med alla hundar. Kort sagt en mysig dag, kvalitetstid med familjen, det gillar jag :)

Vi fick precis besök av Tobbe, Emma och söta Theo, trevigt! Meija var snäll och delade med sig av sina leksaker, inte alls som hon var för ett par månader sedan då allt var "De miiim" (=den är min).

Ikväll ska vi äta plankstek och Hampus har bestämt sig för att göra egen beasås, ska bli spännande och se om vi lyckas :)

Nikki har en väst med sändare på sig ifall hon skulle få för sig att sticka iväg, Hampus har en handdator som visar precis var Nikki är någonstans.
 
Varm oboy är gott :)
 
 
I barnens fantasi blir trästocken en häst :)
 
Mysbild med "Ojja"
Full fart!
På äventyr med Farmor Katarina och Farfar

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0