Näset

I onsdags efter arbete åkte hela familjen till landet, vi stannade till hos farfar och farmor Katarina för att säga hej, Meija blev jätteglad över att träffa farfar och han fick en stor kram när de sågs, mysigt!
Väl framme på landet grillade vi med mor och far, så härligt att tiden för Näset är kommen! Jag fullkomligt älskar den här stugan utan el och vatten, ingen TV och ingen dator, hur skönt som helst!
I torsdags fick Hampus och jag barnledigt en stund och gav oss iväg för att fiska. Full av förväntan gav vi oss iväg, dock insåg vi ganska snart att vi fick avbryta fisket för att linorna var så pass dåliga från året innan.. Amatörer! Jag fick upp två gäddor innan vi avbröt, Hampus fick det fina namnet :)
Förra året var vi vid en övergiven gård och där fanns ett stort rabarberstånd så efter fisket begav vi oss alla på en promenad för att gå till den övergivna gården för att plocka rabarber. På vägen dit är det fullt av spår från vildsvin, den lilla vägen vi går på blir allt tätare och spåren efter vildsvinen likså. Troja och Nikki är väldigt ivriga och det märks tydligt på dem att det finns grisar i närheten. Hampus påpekar att grisarna kan ligga precis under vilken gran som helst där vi går förbi. Jag har stor respekt för vildsvinen och min puls ökar alltid när jag vet att det finns vildsvin i närheten, när vi kommer fram till gården står det 8 st grisar ute på gärdet, mitt på blanka dagen! Jag pch Hampus försöker smyga oss nära medans mamma och pappa står kvar med Meija, vi lyckades dock inte komma speciellt nära innan de har känt att vi är i närheten och sticker iväg.
Mycket rabarber blev det, nästan 5 kg som ligger i frysen nu och väntar på att bli rabarberkräm :)
Fina Troj!

På vägen hem stötte vi på en fasantupp med hans två hönor :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0