Sjukstuga

Veckan som varit har varit väldigt lugn, vi var på efterkontrollen på Storken och tog en fika på stan med bästaste Olivia och Sara annars har vi bara varit hemma och kurerat oss. Meija har haft sin förkylning i över 2 veckor och nu har vi andra också åkt på den. Meija är på bättringsvägen, inte lika snorig men har fått en tråkig hosta. Jag ringde till sjukvårdsrådgivningen häromnatten för att hostan lät så tråkig men de sa att det var ingen fara så länge hon andades som hon skulle och med tanke på tonen hon höll medans vi pratade så sa sjuksköterskan att jag inte behövde oroa mig.
Meija sover så illa på natten nu när hon är snorig, sover i stort sett en timme i stöten och då blir det saltslösning och Näs-Frida vilket gör att Meija hinner piggna till och kan vara vaken en timme och då är man inte så pigg, nästintill halvdöd ibland och man känner att "somna då för fasiken!!!! Snälla..." men så plötsligt händer det, hon tittar på mig med sina stora ögon och visar det allra finaste leendet och jag blir pigg som en mört och full av lycka!
I helgen har även pappa Hampus fått testa på att vara småbarnsförälder på natten, jodå, halv 6 fick han vakna i fredagsnatt för att ta hand om sin dotter. Hampus vaknar aldrig av att Meija skriker på natten så hon fick lite hjälp på traven, av mig. Jag kunde visserligen inte somna men det var ändå skönt att bara ligga och blunda och låta karln trycka in nappen sådär en hundraelva gånger innan skrutt somnar :) Jag skickade även upp honom idag kl 8 och tog själv sovmorgon till kl 10, sköönt!! Nu är han iväg och jagar med Nikki, skönt för henne att bli av med lite energi :)

Kommentarer
Postat av: Sofie

You go girl!

2011-02-27 @ 17:00:53
URL: http://sofnys.blogg.se/
Postat av: Susanne

Det är så kul när du skriver. Kram

2011-02-28 @ 21:10:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0