Midsommarhelgen

Midsommarhelgen fortsatte hemma hos oss då det blev dåligt väder och knotten letade sig fram. Vi tjejer tog med småtjejerna på en ridtur och de fick rida på varsin häst, Nova är lika hästtokig som sin kusin ;) Hon ville inte att hennes mamma skulle hålla henne i handen när hon red utan det skulle jag göra, denna bestämda dam har fattat tycke för mig och ingen är gladare än jag ❤️

Idag åkte vi tjejer till Brunneby musteri och shoppade lite, bland annat deras goda vitlöksgelé och egengjorda cider. 

Hundarnas hus kom idag, projekt hundgård ska snart påbörjas! 


När mor och far samt Maria med familj åkt hem tog hela familjen Johansson/Andersson en långpromenad tillsammans med våra djur. 



 Meija tränar balansövningar, armarna rakt ut i trav, det går bättre och bättre! 


Nu är det färdigammat för Malte. Igår bet han mig så det blev blodvite och jag riskerar inte detta ännu en gång. Jäklar i havet vad ont det gör! Han gav även syrran ett bett över fingrarna idag i badet (lite klantigt att stoppa in dom i hans mun men att utmana ödet är kul).  På tal om bad så doppade Meija huvudet helt under vatten för första gången på Näset. Bra gjort!  

Malte somnade iallafall relativt fort ikväll, vi får väl se hur natten går, han brukar vakna runt 10 gånger/natt men somnar alltid om direkt när han ammas. Men nu är det slut med det och det skulle kunna tänka sig bli en liten halvjobbigt natt inatt. Bäst att sova!




Kommentarer
Postat av: Sofie

Underbara bilder Dess! Ni verkar bo så härligt, och nu när ni har blivit med häst och allt :). Längtar efter att ses och busa med barnen och bara prata :). Kram

Svar: Vi måste boka date snart! Hur ser det ut för er nästa vecka? Saknar dig! Kram
None None

2014-06-23 @ 12:32:26
URL: http://sofnys.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0