Luddes konfirmation

I fredags efter jobbet åkte jag, Meija, mamma och Stoffe till Öregrund. Pappa och Hampus valde att åka till Näset för att bygga staket.


Vi fastnade i Stockholms köer och kom därför fram till Öre lite senare än beräknat. Maria och Nicklas var redan framme när vi anlände. Nettan och Crippe hade maten klar så det blev matintag och en pratstund innan det ar dags för sängen. Vi konstaterade också att vi lyckats köpa exakt samma halsband till konfirmanden Ludde...  I lördags åkte vi in till Östhammar för att lyssna på Cissi när hon sjöng. Lika vackert som alltid! Cissi och hennes kompanjon på scen höll i ett melodikryss, Nettan, jag, Maria, Thessan, Kenneth och mamma var med och vi vann allihop utom Kenneth ;) Det var inte speciellt många deltagare ;) Jag tog en termos, den går alltid åt i skogen i höst när Hampe ska ut och jaga.

image description

När vi kom hem från Östhammar tog vi en promenad bort till Bea och KG där hela tjocka släkten också befann sig, trevligt!! Vi åt god mat, vildsvin och potatisgratäng och såklart mamma och Beas favorit, vitlökssmör, inte att förglömma! Meija lekte runt med sina sysslingar, Meija fattade snabbt tycke för Nikis. Hon är ju "ganska" bestämd den damen om vilka hon tycker om/inte tycker om. Vi passade på att fira Tilde, alla barn fick spel av oss, eftersom vi inte brukar ses när barnen fyller brukar vi gå något litet när vi väl ses :) helt galet att tjejerna blivit 8 år, känns inte alls länge sen som jag, Maria och Isabelle agerade barnflickor åt tjejerna en hel sommar när de var lite över året.

Sen blev det dags för Eurovision, Loreen är väl värd en första plats, hon var helt outstanding! Jag har aldrig varit så insatt i Eurovision som iår, mycket tack vare mina två kollegor som är väldigt insatta i ämnet. Vid halv elva lekte Meija gärnet med sina sysslingar, men då kändes det som att det var dags för Meija att sova för ett tag sen så jag, Meija och Maria frågade Stoffe om skjuts hem till Nettan igen. Vi hann inte mer än att sätta oss i bilen så sov skruttan :)

Söndag -Luddes konfirmation och Tildes födelsedag!
Meija vaknade vid 9 och jag likaså, skönt! Vi åt frukost och fixade oss ordning för konfirmation. Jag och Meija satt en halvtimme i kyrkan innan vi gav upp, Meija hade tröttnat och jag känner inget större behov att inta det kyrkliga så jag tog med mig Nikis och Meija ut. KG och Ille stod redan där ute, björkarna inne i kyrkan gjorde det svårt för Ille. Han är en sån tapper kille, trots eksem över stora delar av kroppen och händer som är fulla av sår och självsprickor har han humöret uppe! När resterande släkt kom åt vi mat och tittade på Luddes presentöppning. N och c gav pengar istället för halsband :)


Efter maten packade vi in i bilen för att åka hem, klockan var då fyra nu är klockan snart åtta och vi är inte ens i Norrköping... Brodern har missat en skylt, trots att han vägrar erkänna det. Tack kära släktingar för en trevlig helg! Ska bli kul att ses nästa helg på tjejträffen :)!
Jag fick med mig fel objektiv till kameran och har därför snott lite bilder från www.familjenramstedt.blogg.se, hoppas det var ok :)

Kommentarer
Postat av: annie

Haha du kommer inte undan på jobbet...men erkänn att du gillar`t:-)

2012-05-27 @ 22:03:06
Postat av: Farmor Anka

Lika fina bilder som vanligt. Vilken mys helg ni har haft. Och jag lovar att ta hand om Hjärtat ordentligt. Vi ska MYYYYYSA utan massor av andra barn.

2012-05-29 @ 21:40:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0