BVC

Slutade tidigare på jobbet idag och följde med familjen till BVC, Meija hade tid för hörsel- och syntest.

Meija vill gärna veta i förväg vad som ska hända och är hon förberedd på vad som komma ska brukar det sällan vara några problem. Hon var oförberedd på att få en klisterlapp över ögat när syntestet skulle göras och det gjorde henne lite nervös och ledsen. Vi tog en paus och Malte mättes och vägdes under tiden. 

Syntestet gick bra sen, vi hoppade över klisterlappen och jag höll för ögat med min hand. 

Hörseltestet var hon väl förberedd på, jag har gjort en hel del sådana i mina dagar och hade förklarat för henne hur det brukar fungera så det gick bra. 

Båda barnen följer sina kurvor fint. Malte fick också sin 1,5-årsvaccination, han sa inte ett pip när han fick sprutan. 👍

Malte röjde runt som en tok inne hos vår BVC-sköterska, och efter besöket konstaterade vi att det var rätt skönt att vi båda två var med idag ;) imorgon ska Hampus till tandläkaren med barnen, hoppas Malte håller sig lite lugnare då, min lilla buspojke :)

Sista tiden känns det som att Meija och Malte knappt kunnat vara i närheten av varann utan att bråka men ikväll har de haft så roligt! De har skrattat och busat massor ❤️ (dock avslutades leken med ett hugg i armen på storasyster men den historien tar vi en annan gång...) 
Bild från helgen när de åkte spark med mormor ❤️

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0