1:a Advent

Länge sen jag skrev här, kanske dags att ta tag i det... Igen..
 
För cirka 1 vecka sen släppte det för Malte och nu går han hela tiden. Han har egentligen varit stadig från första stund men har varit väldigt försiktig. Häromdagen skrotade han dock hos sina dagmammor med ansiktet rätt ner i backen :)
 
 
 
I helgen var Hampus iväg och jagade och jag tog med mig Meija på en ridtur, Malte låg i vagnen och sov. Det var första gången jag tog med mig båda barnen själv med Mimmi och det funkade bra!
 
Meija hittade fotofunktionen på datorn idag och tog en selfie ;)
 
 
 
Idag köpte jag nya rullgardiner till vardagsrummet, missade dock att vi hade 5 fönster där och inte 4 vilket jag tydligen lyckades räkna till på Jysk. Får bli ett besök till imorgon. Vi var också och skulle storhandla på Coop men efter att ungefär hälften var inhandlat hade Malte tröttnat på att sitta i vagnen och ville hellre springa omkring och riva ner varor från hyllorna och då gav föräldrarna upp och beslöt att resten på listan skulle få inhandlas en annan dag :)
 
Meija fyller år i veckan och jag har ingen aning om vad vi ska ge henne i present.. Hade tidigare tänkt att hon skulle få ett akvarium som hon ha i sitt rum men nu när hon ska få en kattunge i julklapp känns det inte längre så aktuellt.
 
Mina små kottar sover på varsin sida av mig och Meija ligger och räknar i sömnen, sist hon mumlade var hon uppe i 72, 73... I skrivande stund hör jag snarkningar även från sambon, jag kanske skulle ta och släcka lampan och sova jag med, dags för arbete imorgon. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0