Finaste röda ögon jag någonsin sett <3

Eftersom vi fick åka hem tidigt fick vi göra en andra läkarundersökning i Motala. Vi fick en ung och förmodligen relativt ny läkare. Han kollade reflexerna och allt såg bra ut, sen skulle han lysa i ögonen och kolla dom. Malte var ledsen och det var inte speciellt lätt för honom att få upp ögonen för att kunna lysa, han lyste och lyste, hämtade en ny lampa och lyste flera gånger igen, både jag och Hampus kände att nu är nått galet varpå läkaren säger "Ni vet när man tar foton på folk så kan man ibland få röda ögon vilket är en reflex man vanligtvis har, den reflexen finns inte på honom, jag kan inte se den", jag frågade vad som det innebär om den saknas och han svarade lite svävande att det går man isåfall vidare med och utreder nogrannare. Läkaren gick ut ur rummet för att se ifall den reflexen hade kontrollerats på den första undersökningen och han är borta i en evighet kändes det som och jag bröt ihop totalt. 
 
Han kommer in efter en stund och säger att reflexen hade setts vid den första undersökningen och att han litar mer på den läkaren än sig själv då det var en överläkare som sett den. Det blev svårt att veta vad man skulle tro och svårt att ställa om sig från att lillskrutt kanske inget såg till att han inte hade något fel alls. Malte satt i mitt knä och hade lugnat ner sig och han började lysa återigen i ögonen men såg inget, när han sen drog för persiennerna i rummet och lyser säger han "Nämen titta, glasklart! Där har vi dom på bägge ögon, det är som vanligt, jag oroar föräldrarna och sen är allt bra iallafall" Han bad också om ursäkt flera gånger.. Jag ringde till BB och frågade om det verkligen stod i journalen att den röda reflexen hade synts och det hade den, barnmorskan jag pratade med sa att den försvinner inte utan finns den där så finns den och den kan inte försvinna men jag har haft svårt att släppa det hela och jag är väldigt ältig av mig som person, jag vill gärna se det själv för att kunna tro på det och igår fick jag den finaste bilden hittills på vår kille, med röda fina ögon <3
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Mormor/mamma

Så fina bilder.

2013-08-18 @ 15:48:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0