Syster och Nicke på besök :)

Länge sen sist, som vanligt. I helgen är syster och Nicklas på besök, väldans trevligt!
 
Igår efter jobbet åkte jag hem och fick träffa min kära sambo. Eftersom Hampus jobbar kväll varannan vecka så ses vi inte så ofta de veckorna, då är det mysigt med helg. Kvällen spenderades i Tallboda för min och Meijas del medan Hampus åkte till skogs tillsammans med Mats som fyllde år, det blev en bra födelsedag för Mats då de fällde en gris och ett rådjur.
 
När jag skulle lägga Meija igår ser jag att det kommer blåljus utifrån gatan men tänker inte mer på det, efter flera minuter ser jag hur det fortfarande  att det blinkar gult ljus. Jag tittar då ut genom fönstret och ser stora lågor från ett grannhus till mamma och pappa lite längre bort. Huset blir på bara några minuter helt övertänt och stora lågor slår ut. Svårt att tänka sig och förstå hur det är att se hela ens trygghet i form av boende försvinner och man inte kan göra något för att förhindra det. Det blev förstås en stor folksamling utanför, folk vill stilla sin nyfikenhet medans hela världen rasar för en familj. Respektlöst om ni frågar mig... Lyckan är att ingen människa kom till skada.
 
Idag har vi tagit en promenad, jag och Maria valde den kortare då jag fortfarande är förkyld och spanienresan är för nära för att bli ännu mer förkyld. Meija sov hela vägen och sov en bra stund när vi kom hem. Hampus är iväg hela dagen, så blev det med den helgen tillsammans ;)
 

Meija har lärt sig att sjunga sånger, först på tur var "bää bää" sedan kom "Aj aj buff" och nu sist var det "umpa umpa". Det går fort nu! Nu är tänder på G och skruttan verkar ha rätt ont emellanåt.
 
Nu är vinterkläder införskaffade, en vinteroverall från Ellos tror märket var Fransa, jag känner inte till märket men den verkade vara rejäl, dock lite stor men förhoppningsvis hinner hon växa lite innan det är dags för vinteroverall :) 2 par skor från Superfit inhandlades, dyrt men troligtvis värt pengarna.
 
Nu kom Bellan med sötnosen D. ska försöka tigga till mig en klippning av kusin. Februari var visst sist jag klippte mig, då är det nog dags?
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0