Mysig helg i Mossebo :)

Meija fick vara hemma i torsdags, jag åkte hem vid 13.00 för att byta av Hampus hemma så han kunde åka till jobbet. 
 
På fredagen kom Annica förbi med 2 dagbarn, de lekte med Meija och åt lite mat. Mysigt!
 
Maria kom till Tallboda vid 3 och strax därefter styrde vi kosan mot Mossebo till Amelie och Patrik. Meija har pratat om "Ami" och hästarna i flera dagar :)
 
På fredagkvällen när vi kom fram hälsade vi på hästarna och katterna :) Sen gick vi in för att äta tacos :)
 
 
 
Så himla snälla katter, Meija lyfte dom, höll fast dom i knäet och höll i huvudet för att pussa på dom och det enda kissarna gjorde var att.. spinna... Mysigt :)

 
Patrik kom hem senare på kvällen och vi satt och pratade en stund innan vi alla gick och la oss. Jag, Meija och Maria sov i samma rum. Med en gravid kvinna och en 2-åring som hade svårt att sova i samma rum blev det inte mycket sömn. Den gravida kvinnan kissar varannan timme och 2-åringen sover oroligt hela natten, de gav mig inte så värst mycket sömn ;)
 
Amelie väcker oss vid 9 och vi äter frukost för att sen bege oss mot Ullared. Det var tokmycket folk och vi gick bara till de nödvändigaste avdelningarna dvs. barnkläder, barnleksaker/babysaker och hund/hästavdelningen. Meija skötte sig exemplarisk hela tiden på Ullared. När vi fikade sa de som satt i grannbordet att hon var väldigt lugn och snäll för att vara så liten :) Duktig tjej :) 
 
Meija sitter bredvid sin favorit "Ami" på fiket i Ullared. Hon fastnade verkligen för Amelie, larvade runt och spexade massor :)
 
 
 
När vi kom hem slängde vi i Meija lite mat och sen gick vi ut till hästarna. Vi gick ut till ridhuset direkt där Meija skulle få rida på en arab, hon tyckte det var lite läskigt att sitta själv så jag fick hoppa upp så hon kunde sitta framför mig. Då gick det bättre, men som Amelie sa, det var nog med skräckblandad förtjusning som hon satt där :)
 
Trött tjej efter en händelserik dag :)
 
Sen var det min tur att rida, det var verkligen hur mysigt som helst! Jag saknar muskler för att kunna rida ordentligt och jag orkade faktiskt till slut inte rida längre. Tänk så musklad man var en gång i tiden...
 
 
Meija fick sitta upp en gång till med mig på finaste Sunny :)
 
 
Efter stallet gick jag och sövde Meija medans de andra brudarna lagade supergod mat. Vi satt sen och myste framför brasan, Amelie och jag satt och pratade till klockan blev närmre 2. Det finns mycket att ta igen nu när vi inte ses så ofta..
 
På söndagen tog vi en promenad med hundarna och katten Miller :) 
 
 
Finaste Aidi
 
Lilla busan Kiwi.
 
Jag bara tokälskar det här underbara stället och jag är så glad för din skull Amelie :)
 
Tack för en supermysig helg, det här måste vi göra om snart och då hoppas jag att Jossan också kan följa med :)
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0