Våra allra käraste trafikanter....

Den sista idioten till att köra bil är då inte född än, jag är inte duktig på att köra bil men lite sunt förnuft kan man tycka att folk över 18 bör ha. I fredags när jag åkte hem från jobbet kommer jag ut på Lambohovsleden där det är rätt lång kö pga av en bred traktor i täten, det går sakta fram och det är svårt för bilarna att hitta säkra omkörningsplatser. Efter ett tag ser jag i backspegeln hur en bil ett par bilar bakom mig börjar köra om, bilen precis bakom mig kör ut och blockar så att hon inte kommer förbi (bilen kör alltså om trots mötande trafik) men till slut blir det fritt fram i motsatt körriktining så bilen kommer om, jag lämnar en lucka framför mig då det kommer mötande trafik igen, bilen tar då luckan och kör in före mig i kön, det är idiotbilen, en bil till framför den och sedan traktorn, bilen bestämmer sig sen för att skita i mötande trafik och kör om bilen framför den trots mötande trafik, det kör alltså 3 bilar i bredd i 2 körfält med olika riktningar. Totalt jäkla livsfarligt. Jag tutar då på bilen och skakar på huvudet, men det struntar bilen utan fortsätter köra om traktorn för att sedan vinka glatt åt mig i backspegeln, hade det kommit en lika bred traktor eller en lastbil hade det kunnat gå riktigt illa. 


Kommentarer
Postat av: Lilian på Smultronstället

Man blir SÅÅ trött på alla medtrafikanter som agerar mottrafikanter! Riskerar många människors liv i onödan!

2012-03-31 @ 14:11:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0