En hel dag full av lyckorus!

I lördags var Hampus iväg på svensexa, Meija var hos farmor och faster som hade Meijaabstinens och jag fick massor av tid att städa och tvätta, härligt! Strax innan jag skulle hämta upp Meija rök hundarna ihop. Efter bråket kollade jag igenom de båda och ingen av de hade skador såvitt jag kunde se. Meija hämtades och när jag kommer hem ser jag att Nikki blöder från ögat och att hinnorna runt ögat är svullna och blodfyllda. Lördagskväll och klockan var snart halv 8, perfekt tajming som vanligt. Valla kunde inte ta emot oss då jouren endast var öppen till halv 8 utan hänvisar oss till Jönköping eller Stockholm. Efter många samtal till alla möjliga veterinärer hittar jag en i Kisa som kan hjälpa mig att titta ifall ögat är trasigt eller om det "bara" är en blödning.
Mamma följde med mig och Meija till Kisa och det konstaterades att ögat är fullt av blod men inga hinnor är trasiga. Tur var det annars hade det blivit en  tripp till Stockholm... Klockan var halv 12 innan Meija och jag kom i säng, mamma däremot var ute till sena natten för att baka de utlovade bullarna inför kommande dag.
På morgonen kom Annica, Lucas, Asta, Mats och Katarina till Tallboda för att sen åka vidare till Kolmården. Vi hämtade upp en bakfull pappa i Norrköping som haft några få sömntimmar innan det var dags att stiga upp :)
Vid 11 var vi framme och resten av dagen var ett stort lyckorus för Meija, hon var helt extas och sprang mellan de olika djuren som fanns i parken. Favoriten var förstås att få klappa getterna och grisarna, hon ville inte alls gå därifrån. Vi såg på delfinshowen och det var till en början lite läskigt när det vart mörkt i hela salen, men när delfinerna kom var det förstås jättehäftigt och spännande! Vi åkte också nya linbanan, Meija tog sin middagslur när vi åkte den så vi fick åka om den igen efter att Meija vaknat, klart skruttan ska åka linbana :)
Att Meija gillar djur blev rätt uppenbart, undrar vad det intresset kommer ifrån :)? Att skruttan inte fått många timmars sömn på natten bekom henne ingenting, hon var glad hela dagen lång och en mer lyckad dag kunde vi knappast få.
Precis anlänt till Kolmården
Precis såhär såg det ut när jag var en liten skrutta :)
Mormor och Meija spanar in djuren :)
Lyckligaste tjejen på hela Kolmården :)
Fikapaus
Farfar och Meija :)
Puss!
Mormor och finaste gammelmormor Asta
Vissa tyckte linbanan var kul och spännande...
...andra tyckte den var lite mer otäck.
Meija med sin underbara gammelmormor Asta.
Jag är så glad att alla kunde följa med till Kolmården. Tack alla som var med för en supermysig och minnesvärd dag!

Kommentarer
Postat av: Farmor Anka

Vilka helt underbara kort. Snacka om att ha hela släkten omkring sig....

2012-07-31 @ 21:07:52
Postat av: Sofie

Fina bilder Dess! Jga gillar bilden på det lilla murmeldjuret?? som äter :) Ser fram emot att du börjar jobba på måndag.

Kram Sofie

2012-08-02 @ 13:41:03
URL: http://sofnys.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0