Veckan som gått

I fredags hade vi Tommy och Evelina på besök, vi bjöd på grillat och kortspel. Meija var trött och grinig mest hela kvällen men vi andra hade en trevlig kväll med kortspel :)
Maria och Nicklas kom i helgen så lördagen spenderades på Ikano och när jag kollade kontot upptäckte jag att jag endast fått 1700:- från F-kassan.. Hade visst glömt att begära föräldrapenning för hela mars, bra där Desirée! Det löste sig som tur var iallafall och pengarna ska vara på kontot idag, ibland lyckas man komma till rätt handläggare!
På kvällen åt vi oxfilé med klyftpotatis, god sås och kantareller, riktigt gott! Jag och Hampus hamnade i djup diskussion och slutade med att andra till slut drog sig ifrån oss. Ingen av oss gav sig och såhär i efterhand undrar jag om vi ens diskuterade samma sak...
I måndags var vi på BVC och för vägning samt mätning, 5200g väger skrutt nu. Eva-Lena vår "BVC-tant" som för övrigt är superbra, tyckte att Meija var en känslig och bestämd liten dam. Stämmer mycket bra in på henne. Många gånger är det bara mamma som gäller när hon kommer till nya famnar, fast nu på sista tiden börjar det gå bra med pappa också, det är bra!
Idag har Meija och jag varit med Monica, Max och Thea till "Stor och Liten" igen. Monica skulle till vårdcentralen så Thea följde med mig hem. När M kom för att hämta T så ville hon vara kvar hos oss och det fick hon mer än gärna :) Vi gick en promenad, fixade lite att äta och sen var det dags att åka vidare allihopa till BVC där det var mammaträff. På tal om familjen Randström så måste de vara de bästa vänner man kan ha! De ringer till oss och bjuder på mat, frågar om Hampus vill ha matlåda och åker ut med matlådan till oss när Hampus glömde ta den med sig. Jag hoppas ni förstår och vet hur underbara ni är!!

Kommentarer
Postat av: mamma/mormor

Härligt att ha sådana vänner. kram till er

2011-03-30 @ 21:17:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0