Bättre sent än aldrig :)

Internet har legat nere ett par dagar så det blir en sen uppdatering om helgen som var, men bättre sent än aldrig :)

På fredagen åkte jag till farmor Annica för att lämna av Meija då jag skulle in till Storken för att sätta in en spiral. Meijas syssling Cornelia var där och hälsade på, Meija fick 2 jättefina t-shirts, tack snälla ni!!
Mamma körde, jag sov i stort sett hela vägen till Stockholm då jag blev rätt illamående efter att ha satt in spiralen. Bilen var minst sagt fullproppad med grejer då Annicas dagbarn hade skänkt en hel del grejer till Ghana som skulle med till Bea. När vi kom till kära syster fixade vi ordning oss litegrana sen åkte Maria, Mamma, Bea, jag och Meija till vår favvisrestaurang Stekpannan. Toast skagen till förrätt, spätta till varmrätt och till sist, min absoluta favoritefterrätt: friterad camenbert!
På lördagen kom Thess och Laban lagom till frukost. Jag, Maria och Meija tog det lugnt på morgonen medans de andra åkte in till stan. Vi gick och kollade lite barnkläder i Årsta och jag köpte den här till skrutt:
Vi åkte in och mötte de andra i stan där Cissi också hade tillkommit :) Vi satte oss på en restaurang med buffé och för min del stod suschi på menyn. Jag hade missat att få med mig våtservetter och vägrade köpa för 40:- då jag hade tänkt att gå till "In och Finn" för att köpa det efter att vi ätit klart, men självklart blir det bajsbytedags på restaurangen, som tur var kom en pappa lagom då det var dags att byta så kusin B flörtade till sig våtservetter av honom ;)
Efter mat blev det mer shopping och det slutade med att vi alla var helt fullpackade med påsar (då hade vi också en shoppingbag med oss) och det var faktiskt rätt skönt att komma hem till lägenheten igen. Vi såg på Melodifestivalen och åt god plockmat.
Thess och Meija ser på Melodifestivalen





Kvällen var hur trevlig som helst och bjöd på en hel del skratt!
Bus med Cissi :)
Meija valde att sova till 9 på söndagen, bra val! De andra åkte rätt skapligt på söndagen medans jag och mamma blev kvar till halv 8, vi åkte och tittade på huset som de flyttar till i maj, så himla spännande! Såg jättefint och mysigt ut och jag är så himla glad för eran skull!
Meija var jättetråkig med maten hela veckan, bara skrek i stort sett så fort hon närmade sig bröstet eller flaskan och höll inte alls samma mängd mat hon brukar. Nu har on blivit sitt "normala jag" igen och äter nöjt när det erbjuds, skönt!
Bästaste moster har förstås köpt grejer till Meija, tack snälla du!:
Och bästaste mormor köpte fin mössa:
'
Tack alla ni för en supertrevlig och minst sagt rolig helg! Längtar redan tills det är dags igen!

Kommentarer
Postat av: moster Nettan

Tack för uppdateringen. Hon är ju så himla söt lilla Meija. Vi har det bra här. Solen har äntligen vågat sig fram o vi ligger o pressar för allt vi förmår. Ikväll,fredag, hettar det lite i ansiktet men det gör inget. Kanske det blir lokal ikväll, vi har inte bestämt oss, lyxproblem.....Krama om familjen o Meija lite extra från mig. Kärlek från mig till dig.

2011-03-18 @ 18:42:07
Postat av: Farmor Anka

Sötaste klär i allt, himla gullig mössa. Men det är klart att snuttan klär i den också. =) <3<3

2011-03-19 @ 14:55:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0