Riktig bloggtorka

Ja, det här med att uppdatera varje dag och vara aktiv bloggare verkar inte riktigt vara min grej. Ska försöka skärpa mig och uppdatera lite oftare :)

Nyåret blev väldigt lugnt och trevligt. Vi var hemma hos fam. Randström och herrn i huset låg och snarkade innan klockan ens hade slagit tolv och när tolvslaget väl kom skålade jag och M i varmt thé. Så är det att fira nyår som småbarnsförälder ;)

Mycket har hänt sista tiden, Meija har börjat ge svarsleende och är helt stadig i blicken nu. När Meija föddes fick hon en jättesöt mössa av sin farmor som det står "Bad hair day" på, som ni ser på bilden var den alldeles för stor när hon fick den så häromdagen kom jag och tänka på den där söta mössan och skulle ta på den.. Mm, säkert! Den var ju jätteliten!!! Skruttan växer så fort, alldeles för fort!

Häromdagen höll hundarna på att göra kattmos av familjen Randströms lilla Simson. Katterna var på övervåningen med en grind som skiljde katt och hund. Eftersom grinden satt i mitten av trappen konstaterade M och jag att de kan ju knappast hoppa över för att komma åt katterna. Nej, så långt stämmer historien korrekt. Men frågar man Nikki så kan man faktiskt trycka sig IGENOM grinden. Sagt och gjort, vi sitter och matar våra småttingar i soffan och helt plötsligt blir det världens liv i hallen, det där speciella skallet som jag vet bara betyder en sak, jakt. Båda jag och M skenar ut i hallen ser en Nikki halvvägs genom gallret (som tur är så är Troja för tjock för att ta sig igenom) och jag grappar tag i Trojas nacke i samma veva som katten inser att han måste fly! Så katten sticker med Nikki hack i häl och jag står och panikhåller Troja i ena handen och stackars Meija i andra armen, jag höll så hårt så naglarna böjde sig åt fel håll men i det här läget får man inte tappa en hund som Troja. Jag hör hur kattstackarn fräser som en tok och hur Nikki skäller. Till slut har M fått tag på hundskrället och de blir instängda på toan resten av dagen. Både jag och M blev riktigt skärrade, usch för att ha jakthundar ibland!!!


Systrarna bus!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0