Besök hos gammelmorfar Tage

Igår var en lugn dag, vi är fortfarande förkylda jag och Meija. Meija har idag börjat hosta men jag hoppas hon klarar sig från den hosta som jag har..

Jag, mamma och Meija var och hälsade på morfar Tage igår, han fick reda på att Meija var hans barnbarnsbarn och han verkade glad åt beskedet men frågan är om han minns det nästa gång vi ses... Det är så tragiskt att man kan bli så, från att ha varit världens snällaste morfar till att bli glömsk och ibland få de värsta raseriutbrottet som gör mig rädd, han som jag aldrig har hört höja rösten åt någon innan.

På tal om gamla så känns det så himla tråkigt att jag inte har min farmor kvar i livet, om det är någon jag skulle velat visa Meija för så är det henne. Jag vet hur glad och stolt hon skulle vara. Förhoppningsvis så ser hon henne iallafall, från himmelen i det blå :)

Jag har kommit till insikt med att jag måste lära mig några vaggvisor, efter att ha sjungit "När trollmor har lagt de elva små trollen..."  sådär en 20 gånger mitt i natten så börjar man snart känna sig som en skiva som går på repeat ;) Men mysigt är det och lillan verkar uppskatta mina tappra försök till sång.


Mys med pappa som kom hem en snabbis från snökörningen :)


Kommentarer
Postat av: Bea

Jag har aldrig riktigt sjungit vaggvisor för barnen. Jag har satsat på genuina svenska visor. Typ, du lindar av olvon, i denna ljuva sommartid, Taubevisor och annat. Funkade hur bra som helst. Tilde junde ju sjunga Fredrik Åkare innan hon ens kunde prata ;)

2010-12-22 @ 23:08:52
URL: http://familjenramstedt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0